Promocja (z łac. promotio – poparcie, krzewienie) i branding, czyli budowanie pożądanego wizerunku marki, będącego odzwierciedleniem jej wartości. Marka osobista, inaczej personal branding, to jest to, jak widzą nas inni. Z kolei „pożądany” to taki, którego obecność jest mile widziana lub który odpowiada oczekiwaniom. Co może rodzić obawy o manipulację Nieuzasadnioną wtedy, gdy przymioty miejsca są niepodważalne, a przez zafałszowanie ich wartości można więcej stracić niż zyskać. Dlatego najważniejsza jest prezentacja miejsca tj. ukazanie jego swoistości i zalet, dobytku i wartości, a wówczas cała reszta, czyli to co jest prezentacją parafii w jej „nieklerykalnym” wymiarze, na pewno sama się obroni. Jednakże pod warunkiem, że prezentacja będzie prawdziwa i pełna; będzie ukazaniem istniejącej rzeczywistości opisywanej obiektywnie tzn. zarówno bez zawyżania wartości tego, co jest przedmiotem prezentacji, jak i zaniżania tejże wartości. Co z kolei bardzo często następuje w efekcie nieświadomości i/lub kompleksów; postępowania kompatybilnego ze słowami powszechnie znanymi „Cudze chwalicie, swego nie znacie, sami nie wiecie, co posiadacie”. Tymczasem przedstawienie parafii jako tej „małej ojczyzny” to znaczy miejsca, z którym ktoś jest związany emocjonalnie, bo się w nim urodził, wychował lub mieszka, jest potrzebne. Czemu mogą służyć parafialne portale internetowe; zwykle będące e-gablotami ogłoszeniowymi, a nie miejscem prezentacji przymiotów parafii.